Sök:
Priser i: 
På svenska In English

KÖPVILLKOR OCH INFORMATION


HIMLARUMS SORTIMENT

Sortimentet uppdateras så fort som möjligt, både vad gäller sålda produkter och nyinkommet. Min fysiska butik och webbutiken har gemensamt lager. I oturliga fall kan jag ha sålt en vara i den fysiska butiken och inte hunnit justera lagret innan någon beställt den i webbutiken. Jag vill reservera mig för att det KAN hända men jag ska självklart göra vad jag kan för att undvika situationen genom att så snabbt som möjligt registrera alla köp gjorda i butiken.

Nyheter presenteras under rubriken ”Nyheter” på startsidan.

PRISER

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Vid prisändringar gäller det pris varan hade vid beställningstillfället.

MINSTA BESTÄLLNINGSBELOPP

Jag har inget minsta beställningsbelopp. Alla beställningar, små som stora, är lika välkomna!

BETALNING

Du kan välja att betala för dina varor på något av följande sätt:

Faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. Vi använder KLARNA som samarbetspartner.
Du kan också välja att förskottsbetala till Himlarums bg 5280-1313. Kom ihåg att uppge ordernummer, namn och adress på betalningen. De beställda varorna reserveras i fem bankdagar. Jag förbehåller mig rätten att annullera beställningen om betalningen inte kommit in på Himlarums konto innan dess.

Kortbetalning - vi använder en säker anslutning och ser aldrig dina kortuppgifter!

FRAKTER

Små, lätta paket / brev kostar 39 kr i frakt. Lite större paket inom Sverige tar vi 69 kr och uppåt för, beroende på storlek och vikt och om du väljer DHL Service Point eller DHL Home Delivery (inte alla varor som har båda alternativen)- OBS! Större MÖBLER = SKRYMMANDE GODS kan inte läggas i kundvagnen utan du ombeds då kontakta Himlarum för fraktuppgifter och fraktalternativ. Ibland kan vi leverera möblerna själva med egna bilar och ibland skickas de med DHL. 

LEVERANSER TILL UTLANDET

Jag har precis fått nytt fraktavtal med DHL och info om priser UTLAND kommer så fort jag fått ordning på allt!

Skrymmande paket kan inte läggas i kundvagnen utan du ombeds då kontakta Himlarum för fraktuppgifter och fraktalternativ.

OUTLÖST PAKET

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.

Om kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 400 kronor, betalar du den faktiska kostnaden för dessa frakter.

Vi skickar en räkning/faktura till dig för returfrakten som ska betalas inom 14 dagar netto.

LEVERANSTIDER

Jag driver ensam företaget Himlarum. Att åka runt och köpa in gamla möbler, måla dem, plåta och administrera allt som har med webbutiken, bloggen, FB osv är underbart roligt men tar också mycket tid. För att få någon struktur på det jobbar jag numera på hemmakontoret på förmiddagar samt måndagar. Jag har öppet kl 13-18 tisd-fred (samt lörd kl 11-14). Senaste bokningstid för frakter är kl 13. Ibland hinner jag inte packa, mäta, väga och boka på endast 1 timme och då går paketet iväg först påföljande dag. Jag hoppas på överseende för det! TACK!

 SKADAT GODS

Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Får du varan hemkörd bör du syna paketet och emballaget medan chauffören är kvar. Reklamera direkt till chauffören! Detta underlättar när jag sedan ska reklamera i min tur till transportören.
Om du inte upptäcker detta förrän senare -  meddela mig via e-mail omgående.

Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

REKLAMATIONER

Jag går noggrant igenom alla varor innan jag skickar dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber jag dig kontakta mig omgående via e-mail så att jag får chansen att rätta till felet. Jag ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig. Varor som återsändes till Himlarum mot postförskott eller efterkrav utlöses ej! Kontakta mig alltid innan du returnerar en vara. TACK!

ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT

NYVAROR: Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta mig alltid via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.

Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv betala och arrangera returfrakten. Varan måste vara oanvänd och ska returneras i sin originalförpackning (nyvaror). Efter att jag har mottagit och tittat på varan får du tillbaka varuvärdet. Varor som återsänds till mig mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

BEGAGNADE OCH ANTIKA MÖBLER & VAROR köpta i den fysiska butiken har du tyvärr ingen ångerrätt på. Självklart vill jag dock ha nöjda och glada kunder så prata gärna med mig om det hela så ska jag försöka vara så tillmötesgående som möjligt.

Observera att ångerrätten inte heller gäller SPECIALBESTÄLLDA VAROR eller när jag gjort en dekor efter dina egna önskemål. Men jag vill, som sagt, ha nöjda kunder så jag är alltid öppen för att försöka göra allt som står i min makt för att du ska bli så nöjd som möjligt och att vi ska komma fram till en lösning.
För specialbeställda varor önskar jag förskottsbetalning. Tack för din förståelse!

KONTAKT

Du kan när som helst kontakta mig via e-post eller telefon!

Företagsinformation
Himlarum, Industrigatan 14, 619 33 Trosa

Tel. 070-261 52 23 Maila Himlarum! , organisationsnr: 580405-8963.

Företaget innehar F-skattsedel.

Sök
 
Himlarum, Industrigatan 14, 619 33 Trosa, Mobiltefon: 070-261 52 23    Maila Himlarum!